Gå til innhold

HUSK: Sammenslåing med Innlegg.no torsdag 14. april


Anbefalte innlegg

Oppdatert: dette er nå gjennomført.

 

Hei, natt til torsdag 14. april kommer Innlegg.no sin forumdatabase til å bli slått sammen inn i Diskusjon.no sin database. Dette skjer fordi Gamer.no returnerer til Diskusjon.no.

 

I tillegg til å lese gjennom dette innlegget ber jeg deg også om å lese Gamer.no sin artikkel om saken: http://gamer.no/artikler/82417/gamerno-flytter-tilbake-til-diskusjonno/

 

 

– Hvor lenge må jeg pines uten forum?

Drift har meddelt at de forventer en nedetid på 12 timer, det vil dessuten foregå en del bakgrunnsprosesser i timene etter dette, men det skal forhåpentligvis ikke merkes nevneverdig. Nedetiden vil mest sannsynlig vare fra kl. 00:01 torsdag 14. april, helt eksakt tidspunkt kan endre seg noe.

 

 

– Hjelp, jeg har brukerkonto begge steder!

Sammenslåingen betyr at dersom du har en bruker ved både Diskusjon.no og Innlegg.no bør du endre din e-postadresse til å være den samme på begge fora. Det vil sørge for at du ender opp med en bruker med alle dine innlegg fra både Innlegg.no og Diskusjon.no når sammenslåingen er ferdig.

 

[ Endre e-postadresse ved Innlegg.no | Endre e-postadresse ved Diskusjon.no ]

 

Om du endrer e-postadresse må du validere den e-posten før du kan poste igjen. Dersom du opplever at du ikke mottar en slik e-post og ikke får validert den, ber vi deg sende en e-post til [email protected] hvor du opplyser om e-post og hvilket forum du forsøkte å endre ved.

 

Det er ikke noe annet som trengs enn at e-postene stemmer overens på brukerene dine. Har du for eksempel et annet innloggingsnavn her ved Diskusjon enn du har ved Innlegg, er det du har her ved Diskusjon som du må logge inn med etter sammenslåingen.

 

 

– Jeg vil gjerne endre innloggingsnavn på dette forumet likevel!

Om du ønsker å endre innloggingsnavn og/eller visningsnavn her ved Diskusjon kan du henvende deg i denne kategorien (du ser kun egne emner) eller sende en e-post til tidligere nevnte e-postadresse.

 

 

- Men hvor i all verden havner de nye innleggene hen?

Innleggene fra Innlegg.no vil havne i midlertidige arkiv-kategorier før de blir flyttet til sine respektive kategorier her ved Diskusjon.no.

 

Vi kommer snart til å opprette en del nye kategorier under spill-delen som resultat av dette, disse nye kategoriene kan komme før sammenslåingen, men vil ikke bli kunngjort før etter den.

 

Det vil være fullt mulig å se hvilke innlegg som opprinnelig ble skrevet ved Innlegg.no for å unngå evt. misforståelser rundt gamle tråder ol.

 

 

– Jeg er utestengt herfra, men ikke fra Innlegg.no, kan jeg komme inn igjen?

Send e-post til [email protected], så vurderer vi saken så snart som mulig.

 

Hvis situasjonen er omvendt trenger du ikke bekymre deg, utestengte brukere fra Innlegg vil ikke bli utestengt ved Diskusjon.no med bakgrunn i at de er utestengt fra Innlegg. Om du likevel opplever problemer med bruk av dette forumet etter sammenslåingen ber vi deg ta kontakt med [email protected] .

 

 

- Hva er historien bak dette?

Frem til januar/februar 2009 var Gamer.no tilknyttet Tek.no-nettverket (eid av Edda Media), etter uenigheter måtte Gamer.no forlate nettverket. Dette inkluderte også at de ikke lenger kunne være knyttet opp mot Diskusjon.no, og de opprettet derfor Innlegg.no.

 

Senere samme år ble det kjent at Gamer.no ble en del av nettverket Mediehuset Digital som igjen var eid av A-pressen.

 

Ifjor kom nyheten om at A-pressen og Edda Media skulle slå sammen sine nettsatsinger. Denne sammenslåingen gjaldt da sidene i Tek.no-nettverket og Mediehuset Digital-nettverket. Sammen ble de Mediehuset Tek som hadde oppstart i januar.

 

På sikt er ikke det nye nettverket tjent med å ha to forskjellige forum for sine sider. Innlegg.no vil fortsette å eksistere etter sammenslåingen, les også Gamer.no sin artikkel.

 

 

– Noe mer jeg bør vite?

Det er det sikkert, ikke vær redd for å spørre her i tråden! ;)

 

Om du ikke ønsker å dele spørsmålet ditt med andre kan du sende en e-post til [email protected] eller lage tråd i kategorien Brukerkonto-assistanse:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor returnerer Gamer.no til Diskusjon.no slik at dere slår sammen Innlegg.no med Diskusjon.no??

Kan være en god idé å lese artikkelen det lenkes til. :p

 

De siste to årene har Innlegg.no vært møteplassen for tusenvis av Gamer.no-lesere. Forumet ble til på rekordtid februar 2009, og miljøet har vokst jevnt siden den gang. Det har vært motiverende for redaksjonen å se entusiasmen rundt nettstedet vårt. Ingen andre spillnettsteder i Norge kan skilte med et så sterkt samfunn knyttet til seg. Det er noe som gjør oss både stolte og ydmyke.

 

Likevel har vi kommet til et punkt der vår utgiver Mediehuset Tek står med to diskusjonsforumer etter fusjonen mellom Edda og A-pressen, nemlig Innlegg.no og Diskusjon.no. På lang sikt er ingen tjent med at vi opererer med to forumer som konkurrerer om de samme brukerne og de samme gode diskusjonene.

 

Vi har derfor kommet frem til at vi går over til Diskusjon.no som offisielt forum. Det betyr at Gamer.no blir en viktig brikke i formingen av spillkategorien, og vi kan bygge videre på de erfaringene vi har med Innlegg.no for å gjøre spilldelen på Diskusjon.no like bra.

Lenke til kommentar

kunne jo ha vært en god ide å kopiere alt inn her :D

Nei. Bedre at folk som lurer trykker på en link, enn å ta med mer enn det som er relevant i denne tråden. ;)

 

Forventet at dette kom til å skje, og er bare glad det var diskusjon.no som ble det gjenværende forumet. :)

Skulle bare mangle. Diskusjon.no er tross alt det opprinnelige forumet.

 

Dette viser forøvrig bare hvor meningsløst det lille krumspringet til Gamer var. :p Skapte bare ekstraarbeid for alle parter.

Lenke til kommentar

Jeg er banna fra gamer.no. Men blir jeg det herfra når mitt omdømme er roligere? Det er det jeg er redd for at jeg blir banna herfra..

 

Vil gjerne bli igjen så lenge jeg orker å skrive på et forum :)

Hvis du ikke er utestengt her ved Diskusjon.no forholder vi oss til det.

 

Skulle du oppleve problemer med å komme deg inn etter sammenslåing kan du sende en e-post til [email protected].

Lenke til kommentar

Jeg la til følgende avsnitt:

- Hva er historien bak dette?

Frem til januar/februar 2009 var Gamer.no tilknyttet Tek.no-nettverket (eid av Edda Media), etter uenigheter måtte Gamer.no forlate nettverket. Dette inkluderte også at de ikke lenger kunne være knyttet opp mot Diskusjon.no, og de opprettet derfor Innlegg.no.

 

Senere samme år ble det kjent at Gamer.no ble en del av nettverket Mediehuset Digital som igjen var eid av A-pressen.

 

Ifjor kom nyheten om at A-pressen og Edda Media skulle slå sammen sine nettsatsinger. Denne sammenslåingen gjaldt da sidene i Tek.no-nettverket og Mediehuset Digital-nettverket. Sammen ble de Mediehuset Tek som hadde oppstart i januar.

 

På sikt er ikke det nye nettverket tjent med å ha to forskjellige forum for sine sider. Innlegg.no vil fortsette å eksistere etter sammenslåingen, les også Gamer.no sin artikkel.

Lenke til kommentar

Dette viser forøvrig bare hvor meningsløst det lille krumspringet til Gamer var. :p Skapte bare ekstraarbeid for alle parter.

Hva uenighetene gikk i er det vanskelig for oss å si noe om, men jeg vil i alle fall ikke definere det som skjedde som et "lite krumspring fra Gamer.no". Da vil jeg, i likhet med Zealuu, anbefale deg å ta en nærmere titt på historien bak.
Lenke til kommentar

Har konto på Innlegg.no, men kun skrevet noen få innlegg, så gjør ingenting om de forsvinner eller ikke. Har også et annet visningnavn på Innlegg.no, vil dette da by på problemer for brukeren min på Diskusjon.no? Hva skjer med avatarer, om meg ol. Blir dette borte? Hva om har forskjellig innhold på begge brukere? Hvem bli stående?

 

e: korreksjon

Endret av R083r7
Lenke til kommentar

Det er det du har her ved Diskusjon.no som vil være gjeldende.

 

Det gjelder da altså all informasjon du kun kan ha et eksemplar av, det inkluderer avatar, om meg, visningsnavn, brukernavn etc.

 

Innlegg.no fortsetter å kjøre på sin gamle database, så hvis man etter sammenslåingen oppdager at man mangler noe av av profilinformasjon el. er det jo bare til å kopiere over derfra.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...